חיפוש

למה חשוב לבצע הדרכת בטיחות לעובדי ניקיון

תוכן עניינים

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

זה לא מריח טוב : סכנות אפשרויות בקרב עובדי ניקיון והדרך למנוע אותן

חשבתם פעם מה היה קורה אילו כל עובדי הניקיון היו מתאגדים ומחליטים לשבות מעבודתם? לי זה לא מריח טוב.
למרות שאי אפשר להסתדר בלעדיהם, לרוב מתייחסים לעובדי הניקיון כעובדים שקופים, כמו חלק דומם בתמונה. עובדי ניקיון עובדים בבדידות מזהרת, בעבודה שוחקת ביותר ורבת סיכונים; אך משום מה הם נותרים לעיתים קרובות מידי בתחתית סדר העדיפויות. בנוסף, חלק גדול מעובדי הניקיון משתייכים לאוכלוסיות מוחלשות, חסרות השכלה או מקצוע, עולים חדשים או כאלו שפשוט לא הצליחו להשתלב אחרת בשוק העבודה.

מהי הדרכת בטיחות לעובדי ניקיון ולמה חשוב לבצע אותה?

על אף שהם נתפסים כחסרי משמעות חיונית למקום העבודה או העסק, עובדי הניקיון חשופים לסכנות ופגיעות משמעותיות רבות. לא תמיד עובדי הניקיון מודעים לסיכונים הגלומים בעבודתם, או שמיקומם ההיררכי אינו מאפשר להם לפנות לקבל עזרה. בגרף הבא תוכלו לראות את הפגיעות הנפוצות בעבודת ניקיון, פגיעות אלו יכלו להימנע בקלות רבה יחסית אילו רק עובדי הניקיון היו מודעים לפוטנציאל הסכנה והדרך להתמודד איתה.

בנוסף, מבחינה אסטרטגית – ארגונית, עובדי הניקיון יכולים לשמש כמאתרי סכנות אפשריות בארגון. הם נמצאים בכל מקום, מכירים כל חדר וכל מסדרון כעל כף ידם. אם קיימת תקלה כלשהי או סכנה אפשרית, עובדי הניקיון הם אלו שיבחינו בה ראשונים. אם הם יהיו מודעים להשלכות האפשריות, הם גם יתריעו עליה בפני האדם הנכון. חשוב לזכור שעבודת הניקיון הינה עבודה שוחקת וחסרת אתגר. אם העובד מחובר לארגון ומגויס למטרה משמעותית (יותר מאשר פיזור ניחוח טוב בשירותים), הוא יעשה את עבודתו בצורה משופרת, יגדיל ראש ויהיה העיניים של הבוס בכל מקום.

 

נתונים

הסיכונים העיקריים בעבודות ניקיון

עובדי ניקיון חשופים למספר סוגי סכנות אפשריות, הבולטות בהן הן:

בעיות שלד – שריר – בעיות הנגרמות כתוצאה מעבודה מאומצת על שרירים מסוימים, תנועות חזקות החוזרות על עצמן, וביצוע פעולות בתנוחות לא טבעיות למשך זמן ארוך.

החלקות ומעידות – זוהי הפגיעה הנפוצה ביותר והחמורה ביותר, שכן היא עלולה לגרום לנכות זמנית או קבועה. מעידות שכיחות במיוחד בקרב עובדי ניקיון שעובדים על רצפה רטובה או מלוכלכת, או פוסעים על משטח שומני מחומרי ניקוי שלא נשטפו עדיין.

נפילות מגובה – פגיעה שכיחה נוספת בעובדי ניקיון הנאלצים להשתמש בסולם. אמנם ישנן תקנות המגבילות את גובה הסולם, אולם כל עבודה הכרוכה בטיפוס על סולם הינה בעלת פוטנציאל סכנת נפילה, במיוחד בשטח רטוב או מוכתם.

חשיפה לחומרים מסוכנים – עובדי ניקיון חשופים לחומרי ניקוי רעילים או מסוכנים במידה לא פרופורציונלית לכל אדם אחר. חומרים מסוכנים הם כלי העבודה שלהם, והם עלולים לחדור לגוף העובד באמצעות שאיפת אדים או מגע בעור. גם שימוש בכפפות לא תמיד מונע את הבעיה, שכן ישנם עובדים המפתחים רגישות לחומרים הנמצאים בכפפות עצמן.

 

איך שומרים על בטיחות עובדי הניקיון?

עובדי הניקיון חשופים לסכנות אפשריות ופגיעות העלולות לגרום נזק לטווח ארוך. איך אפשר למנוע את הפגיעות, או להתמודד איתן בצורה בטוחה? התשובה הנכונה ביותר היא: הדרכות בטיחות בעבודה.

ההדרכות מועברות ע"י חברה מקצועית המתמחה במתן שירותי בטיחות במקום העבודה. בחברת "צמח בטיחות" פיתחו מערך הדרכה מושלם המותאם בדיוק לצרכי עובדי הניקיון ולסגנונם. הדרכת בטיחות לעובדי ניקיון של "צמח בטיחות" כוללת לימוד מעשי של הסכנות האפשרויות והדרך להימנע מהן או להתמודד איתן. בנוסף לכך ילמדו העובדים להתמודד עם סכנות הטמונות בחשמל והתחשמלות, וכן כללי בטיחות באש; כך שהם יהיו מוגנים ובטוחים מפני כל תקרית אפשרית.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
אנשים מנקים
טיפים ומידע לניקיון
כיצד לנקות לפסח בצורה היסודית ביותר

מעוניינים לנקות דירת סטודיו בתל אביב לקראת פסח? הרווחתם, יש אנשים שימותו להתחלף אתכם. אם אתם במצב של לא מעט אנשים אחרים בישראל ובעולם, יש סיכוי שאתם לקראת ניקוי דירת

ניקוי שטיחים
ניקוי שטיחים

ניקוי שטיחים חייב להתבצע באמצעות חברה מקצועית אשר תדע לתת את המענה הן מבחינת הניקוי והן מבחינת שיקום השטיח, במידה ונדרש. כיצד בוחרים חברה מקצועית לניקוי שטיחים? להלן המדריך המלא.

שואב אבק
טיפים ומידע לניקיון
אילו שירותים מציעות חברות ניקיון?

בתקופה האחרונה, אנחנו שומעים לא מעט שיחות על חברות ניקיון. מסתבר שתקופת הקורונה שכללה בידודים ממושכים בבתים, גרמה לאנשים רבים להבין שהבתים שלהם לא נקיים מספיק ושהם צריכים עזרה חיצונית

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצים שנציג יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם