חיפוש

האם יש הבדלים בניקיון בין דק סינתטי לדק עץ?

תוכן עניינים

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הדק משמש לחיפוי חיצוני ולכן הוא צריך להיות עמיד, יציב, נקי ומתוחזק. המאמר יעמוד על ההבדלים בין ניקיון של דק סינתטי לניקיון של דק עץ.

 

ניקוי דק סינתטי

הדק הסינתטי נפוץ בבתים רבים בשל העלות הזולה שלו והעמידות שלו בתנאי מזג אוויר, סדקים, בלאי ומזיקים. הוא מורכב מחומרים פלסטיים כמו: פוליאתילן, חלקיקי עץ וכלוריד ואינו ידידותי לסביבה כמו עץ. כדי לשמור על הגמורים הנאים שלו יש לנקות אותו אחת לחצי שנה באמצעות מים חמים, סבון לדקים ומטאטא. בשלב ראשון שוטפים את הדק בזרם מים ומסירים את הלכלוך והעלים, משפשפים במטאטא כדי להסיר לכלוך שלא ירד. בשלב השני משפשפים את הדק עם מים חמים מהולים בסבון או בחומר מיוחד לדקים. מותירים לכמה דקות את הסבון על הדק ורק אז שוטפים שוב במים.

 

ניקוי דק עץ

דק מעץ טבעי הוא דק אותנטי, נוח ובעל מראה חמים וכפרי. הוא יכול לשנות את הגוון שלו או לדהות אם לא מתחזקים אותו בצורה נבונה ובחומרי הגנה. העץ הוא חומר חי בו מזיקים כמו טרמיטים אוהבים לכרסם וקרני השמש גורמים לדהייתו. לפיכך יש לחדש ולרענן אותו אך לא לפני שמאבחנים אותו. בודקים את מידת הכתמים וממה הם נוצרו וכך יודעים באיזה חומר ניקוי להשתמש. ניתן להתייעץ עם מתקינים כמו דקים תל אביב לגבי החומר בו רצוי להשתמש כדי לתחזק את הדק. במקרים בהם העץ משנה גוון בשל חשיפה לשמש או שיש בו כתמים קלים, צריך להשתמש בחומר המבהיר אותו. במידה ומעוניינים להיפטר משאריות של העץ או להסיר כתמים קשים, ניתן להשתמש בחומר מסיר גימורים ומנקה עץ. לאחר שבוחרים את החומר הרצוי מורחים אותו עם מטאטא על הדק, ממתינים כ-20 דקות ורוחצים במים. על מנת לתחזק את העץ בוחרים בסוג שמן המתאים לסוג העץ ופועלים על פי הוראות היצרן. כדי לדעת אם העץ מוגן ועמיד מומלץ לערוך ניסוי קטן. שופכים קצת מים על הדק. במידה והם אינם נספגים בו, העץ מוגן בשמן היטב.

 

מתי רצוי לנקות את הדק?

החומרים לניקוי בעיקר בדק מעץ צריכים להיות מושרים עליו ל-20 דקות. אם השמש קופחת ומאוד חם, החומרים יתייבשו מהר ולא יהיו לחים. לפיכך, מומלץ לנקות את הדק לקראת הערב כשפחות חם או בשעות הבוקר המוקדמות. אם בכל זאת השמש ישירה על הדק, מרחו חומר נוסף ושמרו על הלחות שלו. לאחר שמסיימים לקרצף את הדק עם מטאטא ושוטפים עם צינור מים, יש לייבש אותו לפחות למשך יממה ואף יותר עד לייבוש מוחלט. ישנו חומר נוסף נגד מזיקים אותו מורחים על דק עץ לפני שמשמנים אותו. הוא מומלץ גם במקרים של עובש וטחב. לסיכום, חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע בנוגע לתחזוקת הדק על פי סוגו והחומרים המרכיבים אותו.

 

דק

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
חניות תת קרקעי
ניקיון חללים גדולים
שלושה שלבים בניקיון חניונים

לכם חניון והגעתם למסקנה שצריך כדי להשקיע בו לנקות אותו? רוצים להבטיח שכל מי שיגיע לחנות את הרכב שלו בחניון יהיה מרוצה מרמת התחזוקה והניקיון של המקום? אם כך, כדאי

מפעל נקי
ניקיון חללים גדולים
איך לשמור על המפעל שלכם נקי מאבק

ניהול של מפעל מביא איתו לא מעט אתגרים שקשה לתאר לפני שנכנסים לתחום הזה. לכן בהחלט אפשר להבין מדוע בעבר, כשלא היה לכם מפעל, כלל לא עצרתם לחשוב על המורכבות

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצים שנציג יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם