חיפוש

איך עושים את זה? הכל על הדברת טרמיטים

תוכן עניינים

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אף אחד לא אוהב להיתקל בנחיל של מזיקים בבית או בחצר. אך מה לעשות מתברר שזה חלק מהחיים של כולנו. אחד המזיקים הנפוצים בארץ הם הטרמיטים הניזונים מעץ ומתאית. יש להם היכולת לגרום לנזק רב לעץ ומוצריו, אך הם אינם מסוכנים לבני אדם. מי הם הטרמיטים ואיך מתמודדים איתם?

 

מיהם הטרמיטים?

הטרמיטים הם יצורים קטנים בגודל של נמלה, ניתן ל מצוא אותם בצבעים חום או לבן. הטרמיטים מתגוררים לרוב מתחת לפני האדמה ואנו לא רואים אותם, במשך הזמן הם חופרים מחילות שמביאות אותם לאזורי מחיה חדשים, שם הם מחפשים אזורים בעלי לחות שיתאימו להם, כגון גינות שיש בהן השקיה קבועה. והם ניזונים מעץ ומתאית. כך שבמידה ויגיעו לאזור שבו יש דק, ארון או מדרגות עץ, הם יכולים לכרסם את דרכם פנימה ופשוט לאכול את כל העץ ולהשאיר אותו חלול.

 

איך נזהה אותם?

בשונה ממזיקים אחרים שניתן לזהות אותם על פני השטח כמו נמלים או תיקנים, הטרמיטים, נמצאים לרוב בתוך העץ, בין אם זה עץ חי או רהיט מעץ, לכן לא תמיד מצליחים לזהות אותם בשלב הראשון ואז הם כבר מתחילים עם הנזק לכן החשיבות בהדברת טרמיטים מהירה היא גדולה. פעמים רבות נמצא את הטרמיטים ליד דלתות העץ בכניסה לבית, בדרך כלל נוכל לזהות מעין תעלות קטניות המגיעות עד מקור העץ, או מעט חול שהטרמיטים מפנים בכדי להגיע לרהיטים מהם הם ניזונים.

הדברה לגינה

מהם הנזקים שהם עושים

הנזקים שהטרמיטים יכולים לעשות הם לרוב נזק לרכוש שיש לנו בבית או בחצר. הטרמיטים כמו מזיקים רבים אחרים מגיעים בלהקות גדולות מאד ובפרק זמן מהיר. במידה ויש לכם חצר עם עצים או שיחים, הטרמיטים יכולים פשוט לקדוח להם מעין פתח לעץ, להתחיל לכרסם אותו מבפנים, וכך בעצם להפוך את הגזע לחלול מה שיכול להביא גם לקריסה של העץ. בתוך הבית הפעולה תהיה דומה, הטרמיטים יזהו ארון או רהיט עץ אחר, יחדרו פנימה ויכרסמו את כל החלק הפנימי שלו מה שיכול להביא להרס מוחלט של אותו רהיט.

 

איך מטפלים?

ברגע שמזהים נזק ראשוני, או רואים פרט אחד מסתובב כדאי מאד לקרא למדביר המתמחה בהדברת טרמיטים. זאת מכיוון שהדברה ביתית תוכל אולי לתת מענה מידי לחלק מהלהקה, אך בוודאי שלא תיתן מענה הסוגר את כל הפינות. לכן רק פניה למדביר מקצועי שיש לו הידע, החומרים המתאימים והאישורים המתאימים יכול לתת מענה לטרמיטים. היות שטיפול לא מקצועי יגרור באופן מידי חזרה של הטרמיטים למקום הפשע.

 

סיכום

טרמיטים הם מזיקים הנפוצים באזורינו זה בהחלט לא נעים ויכול להיות שיגרם אפילו נזק מסוים לציוד או צמחיה, אך זאת לא גזירה שאי אפשר להתמודד איתה. בעזרת פניה לגורמי המקצוע המתאימים, ניתן לטפל במקצועיות ויסודיות גם במפגע הזה. החשוב ביותר הוא לפנות לאנשי המקצוע המורשים.

איש תחזוקה

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
נקנקיות ובשרים על הרשת
טיפים ומידע לניקיון
איך לנקות גריל גז שלב אחר שלב

גריל גז הוא אחד המוצרים היותר נפוצים היום בשוק, במיוחד בקרב חובבי הברביקיו והעל האש המושבעים. אולם כמו כל מכשיר או מוצר שנמצא בשימוש, גם את גריל הגז חשוב לנקות

מטבח תעשייתי
ניקוי מטבחים
איך לנקות מטבח

בימי קדם, המטבח היה מקום שבו ישנו ואכלו, התארחו ואירחו ואפילו ביצעו עבודות כאלו ואחרות (כמו למשל: גיבון גבינות והחמצת יוגורט וחלב למטרות שונות, עבודה שכרוכה בהמון לכלוך ואפילו מקקים

ספוג ומגבות
טיפים ומידע לניקיון
ניקיון בשטחי מסחר – לעבוד בגובה במקצועיות

שטחי מסחר, בתוכם קניונים, חנויות, מרכזי קניות ועוד – הם מקומות המצטיינים לרוב בחזות ייצוגית ומטופחת. הסיבה לכך פשוטה – מקומות אלה מקדישים מאמצים רבים לצורך משיכת לקוחות ושכנוע של

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצים שנציג יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם