חיפוש

איך מתקנים שקע חשמל שלא עובד?

תוכן עניינים

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

גם בשביל ההאנדי-מאנים הטובים ביותר החיים בינינו, עבודות חשמל הן תחום שיש לנקוט בו זהירות יתרה ולהיעזר בחשמלאי מוסמך ומקצועי.

עם זאת, ישנן עבודות פשוטות שתוכלו לעשות בעצמכם.

אם התקלקל בביתכם שקע ישן ועליכם להחליפו בשקע צעיר ורענן – תוך נקיטת אמצעי הזהירות הדרושים, שמירה על זהירות ולא יזיק ידע בסיסי בחשמל וחוש טכני – תוכלו להחליפו ב9 שלבים:  

 

בתור התחלה, למה צריך להחליף את השקע?

קיימות מספר סיבות להחלפת שקע ישן באחד חדש- שקע שבור או מקצר, שקע קיים אשר לא עובד או התקלקל, החלפה לשקע חדש אסתטי יותר, החלפת ייעוד השקע מכפול למשולש ועוד.
יש להדגיש כי אם התקלה מורכבת יותר וקשורה בחוטי החשמל או בזרם- יש לקרוא לחשמלאי.

 

השלבים להחלפת השקע:

  1. ניתוק הזרם החשמלי לשקע: יש לנתק את הספקת החשמל לשקע, על ידי ניתוק הזרם החשמלי לדירה כולה או באמצעות הנתיך החשמלי.
    וודאו כי הספקת החשמל אכן הופסקה על ידי חיבור מכשיר חשמלי או טסטר.
  2. פירוק מכסה השקע על ידי פירוק הבורג המחזיק או פירוק המכסה, לפי דגם השקע.
  3. שחרור גוף השקע מהתושבת: באמצעות הברגים הלוחצים אותו לקופסה בקיר או פירוק שניים עד ארבעה ברגים המחברים אותו לצדדי הקופסה.
  4. משיכת השקע החוצה ככל הניתן לפי חוטי החשמל המחוברים.
  5. רישום והסרת החוטים מהתושבות: יש לרשום את חיבורי חוטי החשמל לכניסות, כך שתוכלו לחברם בהתאמה מאוחר יותר. לאחר מכן, יש לשחרר את החוטים מתושבותיהם.
  6. הסרת השקע הישן
  7. חיבור החוטים לשקע החדש: לפי רישום חוטי החשמל שביצעתם קודם לכן. הדקו את החוטים היטב ווודא את חיבורם. יש לקפל את עודפי החוטים אל מאחורי השקע, כך שיוכל להיכנס למקומו.
  8. הכנסת השקע החדש למקומו- חברו את הברגים אם צורפו, ואם השקע הוא מהסוג שנלחץ לצידי הקופסה, לחצו אותו עד שיהיה יציב לגמרי. הרכיבו או הבריגו את מכסה השקע.
  9. חדשו את זרם החשמל ובדקו האם זרם החשמל זורם כראוי. זורם? עבודה טובה!

 

מה עלול לקרות במהלך העבודה?

במהלך החלפת השקע עלולות לצוץ בעיות המחייבות הזמנת חשמלאי. למשל, אם בשלב הוצאת השקע החוטים לא מאפשרים את פירוקו, או אם לאחר פירוק השקע החוטים נקרעו, הזמינו איש מקצוע. בנוסף, אם החוטים מתגלים כישנים ובלויים, או אם הבידוד שלהם נופל לאחר חשיפתם- זהו מצב מסוכן. קראו לשירות החשמלאים הטוב בארץ ואיש מקצוע מוסמך יטפל בכך.
עם זאת, אם נתקלתם בבעיה וחוטי החשמל ארוכים מפריעים להכנסת השקע החדש, תוכלו לטפל בכך בעצמכם: נסו לסדר את החוטים מאחורי השקע כך שלא יפריעו. אם זה לא עבד, נסו לקצרם מעט כך שיתאימו, תוך תשומת לב לא לקצרם יותר מדי.

 

חותים של חשמל

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
איש שרות
כללי
איך לקפל אירוע ב-4 שלבים

אין כמו חגיגה לגוף ולנשמה, ואחרי כל חגיגה צריך גם חברת ניקיון מקצועית שתסדר את כל הבלגן של השמחה. יחד עם זאת, במקרים רבים אנשים מעדיפים לנקות את מקום האירוע

חדר ישיבות
ניקיון למשרד
איך לנקות משרדים

באשר לשאלה איך לנקות משרדים, התשובה היא למעשה די פשוטה והיא טמונה בכך שצריך להקפיד תמיד על ניקיון יסודי ביותר, כזה אשר חודר לפינות הקטנות ביותר, כאלו שמסתתר בהן לא

חומרי ניקוי
שירותי ניקיון
3 יתרונות בהזמנת חברת ניקיון

אתם ניצבים בפני התלבטות אם להזמין חברת ניקיון לעסק שלכם או להציע לשי מהאפסנאות לתת יד בניקיון השירותים? הגעתם למקום הנכון. אנחנו נמנה עבורכם מספר יתרונות בהזמנת חברת ניקיון. אנחנו

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצים שנציג יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם