חיפוש

איך לנקות שטיחים

תוכן עניינים

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

הם מקנים לנו אווירה מאוד חמימה בבית, ויש אנשים שפשוט לא מסוגלים לדמיין בית בלעדיהם, כך שכדאי לדעת דבר או שניים לגבי איך לנקות שטיחים באופן שאנו נישאר נטולי פירורים ושיערות של הכלב, שנוטות להתאסף במקבצים מרגיזים על שטיח הבית.

אין דבר יותר נעים מאשר לסיים יום עבודה, לצלוח את פקקי איילון ולהגיע הביתה, להוריד נעליים ולהתהלך בבית כמו שהאל ברא אותנו – יחפים ומחוברים ל"אדמה" (או השטיח במקרה שלנו). רק שבמקרים מסוימים, אנשים דורכים על פירורים שמצטברים על השטיח, שופכים משקאות ונוזלים שונים ברחבי הבית ואף מתמודדים עם גידול ילדים מבורך, אך כזה אשר בדרך כלל כולל בתוכו לכלוכים רבים, שאם לא היו תוצר זאטוטינו האהובים, היו מרתיחים אותנו הרבה יותר.

אז אין שום סיבה להתעצבן, הלכלוך הוא חלק מאיתנו ואם נדע למטב את העצבים והאנרגיה של הכעס לכיוון של עשייה וניקיון, נרוויח כפליים: גם נרוויח ניקיון וגם נרוויח סובלימציה (עידון ומיטוב רגשות שליליים לטובת נתיב מעודן יותר) של תחושותינו השליליות.

איך לנקות שטיחים, צעד קטן לאדם וצעד גדול על שטיח

אחת מההמלצות החשובות לגבי הסוגייה של איך לנקות שטיחים, היא המלצת שימוש בחומרים מקציפים. חומרים אלו, נועדו בכדי שתוכלו לרסס אותם על השטיח ולתת להם מספר דקות לבצע את התהליך שהם נועדו לבצע. על ידי כך שתמתינו דקות ספורות (כתוב על הבקבוק את זמן ההמתנה המומלץ) ותרשו לנוזל להיהפך לקצף, אתם בעצם תאפשרו ללכלוך לעלות מעל פני השטח. כלומר, במילים אחרות, קיים לא מעט לכלוך שמצטבר בתוך החלקים הפנימיים של השטיח, לרבות: אבק מרובה, פירורים זעירים וחיידקים ובקטריות מיקרוסקופיות, והחומרים המקציפים נועדו בכדי לחדור אל מתחת לפני השטח ולשלוף את הלכלוך שמסתתר עמוק-עמוק בתוך השטיח.

טיפים חשובים לגבי שימוש בחומרים מקציפים

אם שאלתם את עצמכם איך לנקות שטיחים בצורה אפקטיבית, הרי שהדרך מתחילה פה, הקצפת הלכלוך על ידי ריסוס החומר שנועד לגלות אותו בפנינו. לאחר שהבנו איך לנקות שטיחים והמתנו מספר דקות בכדי שהנוזל ייהפך לקצף ויעשה את שלו, נוכל לנגב ולהסיר את הקצף (שכעת מכיל בתוכו לכלוך רב למדיי) בעזרת מטליות יבשות או לחות.

רק חשוב לזכור דבר אחד חשוב ביותר: במידה ואתם משתמשים במטלית לחה, יש לוודא כי היא לא נוטפת מים! במידה ותשתמשו במטלית ספוגה מים ונוטפת, אתם תגרמו לפעולה ההפוכה ממה שעשיתם עד כה (הוצאת הלכלוך), אתם למעשה תגרמו למים לנזול למטה תוך כדי הניגוב, ולהספיג מחדש את כל הלכלוך המוקצף שממתין לניגוב קליל.

ניקוי יסודי

שאיבת אבק בשטיחים

יש לקחת בחשבון כי שאיבת אבק בשטיחים היא אלמנטרית וצריכה להתבצע באופן שוטף ורגיל במהלך כל ימות השנה. באם מדובר בעונת הקיץ, או שמא מדובר בחודשי החורף, שאיבת אבק באופן שוטף, בהכרח תוביל להצטברות פחותה של חיידקים מיקרוסקופיים, אבק, לכלוך ופירורים רבים. במידה ואתם עומדים להשתמש בחומרים מקציפים, יש לוודא שאתם קודם כל שואבים אבק! – שאיבת האבק מבעוד מועד ולפני ריסוס חומרים מקציפים, תוביל לכך שהקצפת הלכלוך תהיה אפקטיבית יותר ו"תשאב" לכלוך מ"נבכי נשמתו" העמוקים של השטיח.

דרכים נוספות איך לנקות שטיחים

קיימות דרכים נוספות לנקות סוגים שונים של לכלוך משטיח, כך שלדוגמה, תוכלו להשתמש בסודה לשתייה עבור ניקוי והורדת כתמים של רטבים שונים ונוזלים דביקים, בחומץ ולימון בכדי להסיר כתמים שמנוניים ואף בנוזלי מדיחי כלים, שמצטיינים בהורדה של שוקולד.

בנוסף, ניתן להשתמש באלכוהול עבור הורדה של כתמים הנגרמים כתוצאה מנעליים בוציות בחודשי החורף. כמובן ואלכוהול הוא חומר אשר עשוי לפגום ברהיטים ושטיחים ואף עשוי לגרום לצבעים לדהות, כך שתמיד מומלץ, בכל שימוש של כל חומר ניקוי מכל סוג שהוא לרבות אלכוהול, לבצע בדיקה מקדימה בשטח נסתר, קטן ומוחבא של השטיח. כך, תוכלו לוודא בשקט שאכן לא ייגרם נזק לשטיח אם תואילו להשתמש התכשיר על כולו.

אם שאלתם את עצמכם איך לנקות שטיחים, התשובה מתחילה בתחזוקה שוטפת לא פחות ממצוינת. ככל שתקפידו על סביבה נקייה במהלך שגרתכם, כך תצטרכו פחות להתעניין בדרכים איך לנקות שטיחים ו"להתעסק" בזה.

בהצלחה וניקיון נעים.

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
חדר נקי
ניקיון
מה החשיבות של ציוד לחדר נקי ואיך עובדים איתו

עבודה בחלל סטרילי דורשת מאיתנו זהירות רבה. מצד אחד אנחנו רוצים לשמור על הסטריליות של החלל ולוודא ששום זיהום לא נכנס פנימה, ויחד עם זאת אנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצים שנציג יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם