חיפוש

איך לנקות עובש מהקיר?

תוכן עניינים

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

אחת הבעיות המטרידות והנפוצות ביותר, היא בעיית העובש בקירות.

עובש מייצר לא רק בעיה אסתטית, אלא מהווה סכנה בריאותית.

במקרה ואיתרתם עובש בדירה, הצעד הראשון הוא להבין מה הגורם לרטיבות שיצרה את העובש מלכתחילה ולטפל בבעיה.

לאחר מכן, תוכלו לטפל בעובש באחת מהדרכים שמובאות במאמר הבא.

 

כיצד נוצר עובש בקירות?

עובש נוצר בתנאים של רטיבות ולחות. הגורמים לרטיבות יכולים להיות סדקים בגג או בקירות, בעיות באיטום, בעיות בצנרת, נזילות סמויות, מחסור באוורור ועוד גורמים נוספים. לפני שמטפלים בעובש חשוב להבין מה מקור הבעיה ולטפל בה, אחרת העובש יחזור. זכרו – פעמים רבות עובש הוא לא הבעיה אלא רק הסימפטום. באופן כללי, חשוב להקפיד על אוורור קבוע בחדרי האמבטיה – הקפידו להשאיר את החלון פתוח באופן חלקי. במקרה שיש חשד לנזילה או שאתם מזהים רטיבות בקיר, חשוב להזמין איש מקצוע המתמחה באיתור נזילות.

 

כיצד למנוע התפתחות של עובש?

הדרך הטובה ביותר לטפל בעובש היא למנוע את היווצרותו מלכתחילה, במידת האפשר. כאמור, חשוב להקפיד על חלון פתוח ואוורור בחדר האמבטיה. במידה ויש לכם מייבש כביסה בבית, חשוב שצינור הפליטה של המכונה יחובר אל מחוץ לבית. במידה ואתם תולים את הבגדים באופן ידני, עדיף לתלות את הבגדים מחוץ לבית ולא בתוכו, משום שהם פולטים לחות. אחת לכמה חודשים כדאי לרסס בחדרי האמבטיה חומרים שמיועדים למניעת עובש.

 

כיצד לטפל בבעיה קיימת של עובש?

במידה וכבר זיהיתם עובש בדירה ואתם רוצים לטפל בו, ישנן מספר דרכים לעשות זאת:

  • עובש לא מנקים, עובש משמידים: אנשים רבים מנסים לנקות את העובש ומקווים שבזה תסתיים הבעיה, אך האמת היא שללא איתור הגורם לעובש, העובש ייוצר שוב ושוב. אם יש חשש לנזילה חשוב לאתר את הנזילה ולטפל בה ובנזקים שהיא ייצרה – תיקון הצנרת, ייבוש תת רצפתי וכד'. כמו כן, עובש שלא יחוסל באופן יסודי יתפתח במהרה מחדש. אקונומיקה יכולה לעזור, אבל עדיף להשתמש בחומרים שמטרתם טיפול בעובש באופן ייעודי.
  • במידה וקיימת רטיבות רצינית על הקירות, צריך לקלף את הקיר באמצעות שכפל ולשייף אותו באמצעות נייר שיוף. לאחר מכן יש לרסס חומר נגד עובש ולבסוף לשטוף את הקיר באמצעות סמרטוט רטוב. שימו לב – במקרה שקיר עשוי גבס, אסור להרטיב את הקיר אלא לנקות אותו בסמרטוט לח עם סבון כלים. כעבור עשרים וארבע שעות משתמשים בצבע אקרילי המיועד לעובש.
  • במידה והתפתח עובש על הסיליקון באמבטיה או בכיור, ניתן לקרצף את העובש עם חומץ או מלח לימון.

לסיכום, עובש הוא בעיה נפוצה ומטרידה. העובש גורם לפגיעה אסתטית ובריאותית. לפני שמטפלים בעובש, חשוב להבין מה הסיבה שגרמה להיווצרות העובש מלכתחילה ולטפל בה כדי שהמצב לא יחזור על עצמו שוב ושוב.

 

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
מתחם להשכרה
טיפים ומידע לניקיון
למה חשוב לנקות מחסן יד שנייה לפני השימוש?

רכשתם מחסן יד שניה? אם כך, יהיה חשוב לנקות אותו לפני שאתם משתמשים בו והופכים אותו רשמית ל-שלכם. אתם לא יודעים מי השתמש בו ומה עשו בו, אילו סוגי לכלוכים

ציוד תאורה
כללי
איך לקפל אירוע ב3 שלבים

אחרי שהאירוע שתכננתם במשך כל כך הרבה זמן הגיע, נדמה שהוא נגמר יותר מהר ממה שהוא התחיל. חגגתם, ביליתם, נהניתם ועכשיו הגיע הזמן לסדר. אז איך לקפל אירוע ב3 שלבים?

מכונית באופן שגרתי
ניקוי רכבים
5 דברים שחשוב לנקות ברכב בשגרה

שמירה על סביבה נקייה והיגיינית בתוך המכונית שלכם, היא חיונית לא רק מסיבות אסתטיות אלא גם לבריאותכם ולרווחתכם. ניקוי קבוע עוזר לסלק לכלוך, אבק וחיידקים המצטברים עם הזמן. במאמר זה

מופע קסמים
כללי
התאמת מופע הקסמים לקהלים שונים

מופעי קסמים כבשו את הקהל במשך מאות שנים, אבל כדי להפנט ולרתום את הצופים באמת, על הקוסמים להתאים את ההופעות שלהם כך שיתאימו לדמוגרפיה המגוונת של הקהל שלהם. הבנת המאפיינים

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצים שנציג יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם