חיפוש

איך לנקות מטבח

תוכן עניינים

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

בימי קדם, המטבח היה מקום שבו ישנו ואכלו, התארחו ואירחו ואפילו ביצעו עבודות כאלו ואחרות (כמו למשל: גיבון גבינות והחמצת יוגורט וחלב למטרות שונות, עבודה שכרוכה בהמון לכלוך ואפילו מקקים שמגיעים לבקר), אך כיום כדאי לדעת איך לנקות מטבח בצורה הטובה ביותר, היות והמטבח משמש בעיקר לבישול, ובישול הוא טקס בפני עצמו שמבטא את מי שאנחנו, את העדות המגוונות שלנו, את איך שאנחנו מגישים מזון והאופן בו אנו נוטים לארח אנשים ועוד רבות.

בשנים האחרונות, אנו עדים ליותר ויותר תוכניות טלוויזיה שממוקדות רבות בנושא המטבח ובמנות מפוארות שזוכות לשבחים ולפעמים לביקורות כה צולבות, עד שאנשים הולכים הביתה "מקופלי זנב". יחד עם זאת, אנחנו לעולם לא נתייאש מאף ביקורת של אף מלעיז ותמיד נוודא שאנחנו יודעים איך לנקות את המטבח באופן אידיאלי, איך להגיש מנות בצורה שתפנק את אורחינו ותקרב לבבות רחוקים, וכיצד להשאיר את מטבחנו נקי לאורך זמן ומבלי לקיים את הצורך לבצע שטיפות חוזרות ונשנות, שרק מעייפות את כולנו (גם את אלו אשר מכורים קשות לניקיון ולא מסוגלים להעביר יום בודד אחד מבלי ללבוש כפפות ניקוי כחולות ענקיות ולהחזיק בקבוק אקונומיקה ביד).

מטבח נקי

המטבח, מקום ראשון בפינוק, אך גם בלכלוך

יש סיבה מדוע אנשים כה עסוקים בשאלה איך לנקות מטבח. זאת בשל הלכלוך הרב שנוטה להצטבר במטבח, המזון שלפעמים נופל לכל מיני פינות נסתרות (חוק מרפי בהחלט גורף שלעולם לא נבין להיכן נפל הפירור הארור) והחיידקים – שאנו לא רוצים אותם בקרבת הדברים שאנו מכניסים לפה שלנו.

בשל כך, תמיד כדאי להחזיק בבית נוזלים רב תכליתיים וזה הטיפ הראשון שלנו אליכם. נוזל רב תכליתי, הוא נוזל אשר מתאים לניקוי של עשרות סוגי משטחים וחומרים, החל בשיש דרך סוגי עץ וכלה בסוגים שונים של ספות. אמנם, תמיד כדאי לוודא עם הוראות היצרן לגבי סוגי המשטחים שיש לנו במטבח ואילו חומרים מטיבים עמם או מזיקים להם, אך באופן כללי ניתן להכליל את רוב סוגי משטחי השיש והמשטחים השונים תחת הקטגוריה של "ניתנים לניקוי על ידי נוזל רב תכליתי".

מסיר שומנים vs חומץ, מי מנצח לדעתכם?

מסירי שומנים הם דרך פנטסטית לנקות טוסטרים, תבניות וסירים וכלים שונים, אך יחד עם זאת, חשוב מאוד לזכור שמסירי שומנים הם חומרים אשר אחוזי הסודה הקאוסטית בהם, הם גבוהים מאוד ועל ידי שימוש פשוט במסירי שומנים, ניתן להיכוות קשות בידיים ובעור הגוף במקומות שונים. תמיד, אבל תמיד, הניקוי באמצעות מסיר שומנים מתבצע אך ורק בעזרת לבישת כפפות שמתאימות להתמודדות עם חומרים כימיקליים כה חזקים.

שימו לב, מסירי שומנים גם עשויים לפגום במשטחי שיש-מטבחים באופן כה רציני, עד שתצטרכו אולי להתמודד עם תיקוני שיש ו\או החלפת שיש מטבח, כך שמסיר שומנים הוא חומר יעיל מאוד, אך כזה אשר יש להסתייע בו במקרים הנכונים ובעדינות הנדרשת!

אם שאלתם את עצמכם איך לנקות את המטבח בעזרת חומרי ניקוי ירוקים יותר, הרי שתוכלו להשתמש בשיטות שנמצאות כאן איתנו כבכר מאות שנים ולהשתמש בחומרים מן הטבע. אנשים רבים בוחרים להשתמש בחומץ, בסודה ואף בלימון בכדי להסיר אבנית ממקומות שונים (כמו למשל: אבנית בקומקום) ובמקרים מסוימים, כדאי למהול את החומץ יחד עם מים, דבר אשר לא פוגע ביכולותיו של החומץ לבצע ניקוי יעיל ומגדיל לנו את כמות "נוזל הניקוי" שיצרנו.

בעזרת סודה לשתייה וחומץ שמהול בסודה ולימון, ניתן גם להבריק סכו"ם ולוודא שהכול נוצץ ומוכן להגשה. איך לנקות מטבח הוא נושא טריקי, אך בהסתייעות החומרים הנכונים והגישה הקלילה, ניתן לצלוח זאת כמו שצריך ולתפקד על בישולינו במטבח נוצץ למדיי. אין צורך להחזיק בביתנו שלל חומרי ניקוי מכל מיני סוגים, לעיתים יש להסתייע אך ורק במספר חומרים בודדים והם יספיקו לנו עבור שימושים מגוונים בעת ניקיון המטבח. בקיצור, אין צורך למלא את ארון השירות עד אפס מקום. ראשית, כדי להבין איך לנקות מטבח בצורה יעילה, כדאי לדעת עם אילו חומרי גלם אנו מתעסקים ואילו חומרי ניקוי הם דורשים. משם, הדרך כבר קלה יותר.

בתיאבון!

אהבתם את מה שקראתם ? שתפו בקליק
מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם
מַדְבִּיר
כללי
מתי צריך להזמין מדביר באופן מידי

את התרחיש הבא כולנו מכירים. אנחנו יושבים לתומנו בסלון ולפתע רץ לו ג'וק מקצה אחד לקצה שני, לפעמים הוא אפילו פותח כנפיים וכולנו נכנסים לפאניקה. אמנם זהו תרחיש מלחיץ, אבל

ספה מעוצבת
ניקוי ספות
איך לנקות את כריות הספה

יש לכם בבית ספה מלוכלכת ואתם רוצים להחזיר אותה לימי הזהור והיופי שלה ? הנה כמה דרכים מועילות שיעזרו לכם לנקות את כריות הספה בצורה הטובה ביותר, שגם תשמור על

ריסוס מתוך רכב
טיפים ומידע לניקיון
ניקיון לאחר הדברה – כל המידע שצריך

אתם חושבים לעשות הדברה בבית כי גיליתם מזיקים מסוגים שונים? תוהים מה כולל התהליך כולו, באיזה סוג של הדברה כדאי לבחור ואיך לנקות אחרי שכל המבצע הזה יסתיים? עיינו במאמר

מחפשים שירותי ניקיון מקצועיים ואמינים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

רוצים שנציג יחזור אליכם עם הצעה משתלמת ?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם